Sitecore® offentliggør vinderne af Sitecore Experience Awards 2016 i Norden

03-08-2017

Sausalito, Calif.– 8. februar 2017  Sitecore®, globalt førende inden for Customer Experience Management, har i dag offentliggjort den samlede liste over vinderne af Sitecore Experience Awards 2016 i de nordiske lande. Sitecore Experience Awards hylder hvert år virksomhedens kunder og partnere, som har demonstreret, hvordan deres Sitecore-løsninger giver både kunder og egen organisation en enestående oplevelse.

Kategorierne for priserne i 2016 var: :
  • Best Content Strategy: Vinderen af prisen for Best Content Strategy eksekverer en digitial kontekstmarketingstrategi, som har forvandlet en organisations hjemmeside fra at være fokuseret indad til at handle om at give virksomhedens kunder en god oplevelse. Dette års vinder, Danske Bank, demonstrerer en personastyret indholdsstrategi med undersøgelses- og planlægningsprocesser, som har ført til oprettelse af personaer og indhold, som bliver leveret gennem relevante kanaler. Danske Bank præsenterer en klart forbedret brugeroplevelse bygget på personaer og forbedret indhold, hvilket har resulteret i flere kundeemner, længere gennemsnitlig tid brugt på sitet og øget kundetilfredshed – et bevis på indholdsstrategiens succes.

• Marketing Agility: Marketing Agility-prisen er en anerkendelse af de marketingteams, som har opnået betydelige, målbare forbedringer inden for produktivitet og marketinginvesteringer ved at benytte Sitecore-platformen. Dette års vinder, Volvo Construction Equipment, har beskrevet både tydelige før- og efterscenarier for det output, teamet kunne levere, og udgivelsestider, samt alle relaterede fordele for både organisationen og de enkelte teams. Volvo Construction Equipment har som et resultat af indsatsen reduceret time-to-market fra to-tre måneder til under en måned, de bruger væsentligt færre ressourcer på administration af deres hjemmesider og har oplevet en reduktion i vedligeholdelsesomkostningerne på 50 %.

• Real-time Engagement: Real-time Engagement-prisen er en anerkendelse af marketingteams, som med succes leverer relevant, personligt omnichannel-indhold på præcis det tidspunkt, kunden engagerer sig med brandet. Dette års vinder, OKQ8 Scandinavia, viser kundens rejse og kontekstbaseret butiks- og onlineindhold, der er skræddersyet til kunden og kanalen. Dommerne bemærkede også, at OKQ8 har introduceret måling af engagement, opbygget personaer og igangsat en række andre automatiserede marketingrelaterede funktioner.

• Best E-commerce Experience: Prisen for Best E-commerece Experience er en anerkendelse af organisationer, som leverer en problemfri integreret e-handelsoplevelse, der gør onlinebrowsing-, udvælgelses-, købs- og efterkøbsprocessen problemfri, nyttig og relevant. Dette års vinder, KRM AG (ECCO), fremviser personaliserede produkter, beviser på krydssalg og mersalgsresultater, en omni-device-shoppingoplevelse og optimerede strategier med forbedrede konverteringer som mål. Projektet har været en succes, ikke kun hvad angår opbygningen af en e-handelplatform baseret på Sitecore integreret med AX, men også hvad angår etableringen og integrationen af kundeservice, salgssupport og drift.

• Digital Innovation: Den digitale innovationspris, Digital Innovation, belønner marketingteams, der har skabt kundecentrerede onlinemiljøer på Sitecore® Experience Platform™. Dette års vinder, FK Distribution, har flyttet grænserne for, hvad der er muligt online: en fuldstændig unik og brugervenlig hjemmeside, designet specifikt til FK Distributions kunder og med henblik på, hvordan kunderne interagerer online. Dommerne bemærkede, at researchen omfattede en grundig analyse af de forretningsmæssige udfordringer, som har dannet rammen for projektet, og at Sitecores funktionalitet har spillet en afgørende rolle for FK Distributions succes.

• Best Data-driven Website: Deltagerne i konkurrencen om prisen for den bedste datadrevne hjemmeside viste, hvordan de har anvendt Sitecore Experience Database™ til at spore og analysere kundeinteraktion, få indsigt i, hvad der påvirker fremtidige marketingbeslutninger, og til at automatisere levering af personaliseret markedsføring i realtid. Dette års vinder, Struers, har hjulpet deres kunder til at gøre lige præcis det. De har fået betydeligt flere kunder, flere returnerende besøg og en forbedret kundeoplevelse helt generelt.

• Global People’s Choice: Med Global People's Choice-prisen satte vi fokus på 43 projekter og listede dem som kandidater til den offentligt tilgængelige afstemning. De tre kandidater med de fleste stemmer på Facebook, RSPCA Queensland, Southampton Football Club og W.P. Carey, blev forelagt Sitecores dommerpanel, og den samlede vinder, Southampton Football Club, blev udvalgt på baggrund af det indsendte konkurrencemateriale.

• The Regional Ultimate Experience: Vinderen af Ultimate Experience Award udlever kontekstmarketingdrømmen og kan i detaljer påvise, hvordan de leverer det rette indhold til den rette kunde på det rette tidspunkt – hver gang. Dette års vinder har demonstreret, hvordan de med deres løsninger til både online og offline har gjort optimal brug af content management, omnichannel-marketing og kontekstbaseret intelligence. Alle deltagerne har anvendt Sitecore xDB, og vinderen, KRM AG (ECCO), har vist en intelligent anvendelse af marketing automation og funktioner til personalisering. KRM AG (ECCO) fremviser markante forbedringer af før- og efterresultater samt en overordnet forbedret kundeoplevelse.

"Vi er begejstrede over vinderne af dette års Sitecore Experience Award," siger Scott Anderson, CMO, Sitecore. "Dybden af de innovative projekter, nytænkning og den kundefokuserede tankegang er det bedste, vi har oplevet til dato, og vi glæder os til at se, hvordan fremtidige vindere vil udnytte fordelene ved kontekstmarketing."

Om Experience Awards-priserne

Sitecores Experience Awards er en international konkurrence, der afholdes årligt. Der udpeges vindere inden for flere kategorier i hver region. Nomineringerne er baseret på input fra partnere, kunder, pressen, analytikere og kolleger. De nominerede har indsendt en ansøgning, som fortæller, hvordan de bruger Sitecore til at generere fantastiske oplevelser, som føles personlige for den enkelte kunde og skaber et stærkt brand på tværs af alle kanaler, og som leverer reelle forretningsmæssige resultater. Vinderne viser kreativitet i deres præsentationer, integration med omfattende datakilder og applikationer, en evne til at uddanne, informere og motivere til handling samt en markant forbedret, overordnet brugeroplevelse.

Beesøg www.sitecore.net/Sitecore-experience-awards for at læse mere om priserne, og hvordan du deltager.

Om Sitecore

Sitecore er førende inden for Customer Experience Management-software, som muliggør kontekstmarketing. Sitecore® Experience Platform™ håndterer indhold, leverer kontekstuel intelligence, automatiserer kommunikationen og muliggør personaliseret commerce i stort omfang. Det gør det muligt for marketingfolk at levere kontekstbaseret indhold baseret på, hvordan kunderne interagerer med deres brand – før, under og efter et salg. Over 4.900 kunder, herunder easyJet, American Express, Carnival Cruise Lines og L'Oréal, har valgt Sitecore til at understøtte deres konteksmarketing. De leverer nu personaliserede kundeoplevelser og får glade kunder, opbygger kundeloyalitet og øger omsætningen.

Mediekontakt (udfyldes af de enkelte selskaber)
Hotwire PR for Sitecore
Veronica Herico
415.820.4168
veronica.herico@hotwirepr.com

Sitecore and Own the Experience are registered trademarks of Sitecore Corporation A/S in the USA and other countries. All other brand names, product names or trademarks belong to their respective holders. Sitecore reserves the right to alter product and services offerings, and specifications and pricing at any time without notice.

© 2017 Sitecore Corporation A/S. All rights reserved.