Sitecore® tillkännager vinnarna av Sitecore Experience Awards 2016 - Norden

03-08-2017

Stockholm – 8 mars 2017 Sitecore®, global ledare inom hantering av kundupplevelser, tillkännagav idag de nordiska vinnarna i Sitecore Experience Awards 2016. Varje år hedrar Sitecore Experience Awards Sitecore-kunder och deras partner som på ett förtjänstfullt sätt visar hur deras Sitecorelösning levererar en fantastisk upplevelse för kunder och den egna organisationen.

Kategorierna för 2016 års priser var:

• Best Content Strategy: Vinnaren av Best Content Strategy presenterar en digital content marketing-strategi som har förvandlat en organisations webbplats från företagsinriktad till kundinriktad. Årets vinnare, Danske Bank, illustrerade en personadriven innehållsstrategi, de forsknings- och planeringsprocesser som ledde till att man skapade personas och innehåll, och hur innehåll levererades via relevanta kanaler. Danske Bank kunde uppvisa en betydligt bättre användarupplevelse utifrån personas och förbättrat innehåll, vilket lett till en stor ökning av antalet potentiella kunder, längre tid tillbringad på webbplatsen och ökad kundtillfredsställelse, vilket visade hur framgångsrik innehållsstrategin var.

• Marketing Agility: Priset för Marketing Agility belönar marknadsföringsteam som har gjort rejäla, mätbara vinster i produktivitet och fått mer för sina marknadsföringsinvesteringar via Sitecore-plattformen. Årets vinnare, Volvo Construction Equipment, visade upp tydliga före- och efter-scenarier kring teamets produktion och innehållspubliceringstider samt andra fördelar för både organisationen och teamet. Som ett resultat har Volvo Construction Equipment minskat tiden det tar att lansera digitalt innehåll från 2-3 månader till mindre än en månad, hanterar sina webbplatser med betydligt mindre resurser och har sänkt sina underhållskostnader med 50 %.

• Real-time Engagement: Priset för Real-time Engagement belönar marknadsföringsteam som framgångrikt levererar relevant, personaliserat innehåll i alla kanaler, och i kontext. Årets vinnare, OKQ8 Scandinavia visade upp en anpassning av kundresan, butiks- och online-innehåll som var skräddarsytt för kunden och kanalen och levererat i kontext. Domarna noterade också bevis på engagemangsdriven strategi, personauppbyggnad och funktionalitet för marketing automation.

• Best E-commerce Experience: Priset för Best E-commerce Experience belönar organisationer som levererar en sömlös, integrerad e-handelsupplevelse som gör webbplatsbesök, urval, köp- och efterköpsprocessen smidig, engagerad och relevant. Med hjälp av Sitecore Commerce visade årets vinnare KRM AG (ECCO) upp en personaliserad kundresa, kors- och merförsäljning, en shoppingupplevelse i alla enheter och optimeringsstrategier för att förbättra kundvagnskonverteringarna. Projektet har varit lyckat, inte bara när det gäller att bygga en Sitecore e-handelsplattform integrerad med AX, utan också för att bygga och integrera med kundservice, säljstöd och drift.

• Digital Innovation: Priset för Digital Innovation uppmärksammar marknadsföringsteam som har byggt en verkligt kundinriktad onlinemiljö med hjälp av Sitecore® Experience Platform™. Årets vinnare, FK Distribution, har gått ett steg längre än vad som egentligen är möjligt online, och levererar en helt unik och praktisk webbplats, specialdesignad för FK Distributions kunder, och för hur kunderna interagerar online. Domarna noterade att forskningen innehöll en noggrann analys av affärsutmaningarna kring projektet och att Sitecores funktionalitet var mycket viktig för FK Distributions framgångar.

• Best Data-driven Website: De tävlande om priset för Best Data-driven Website har arbetat för att visa hur de använt Sitecore Experience Database™ för att spåra och analysera kundinteraktioner, få insikter som påverkar framtida marknadsföringsbeslut och automatisera leveransen av personaliserade marknadsföringsmeddelanden i realtid. Årets vinnare, Struers, hjälpte sina kunder att göra just det vilket lockade betydligt fler potentiella kunder, skapade fler återkommande besök och en generellt förbättrad kundupplevelse.

• Global People's Choice: Det globala priset People's Choice har placerat ett flertal projekt i rampljuset som allmänheten har fått rösta på. De tre bidrag som fick flest röster på Facebook presenterades för Sitecores domarpanel och totalvinnaren Southampton Football Club utsågs till vinnare efter bedömning av kvaliteten på deras tävlingsbidrag.

• The Ultimate Experience: Vinnaren av The Ultimate Experience är bidraget som i detalj kan visa hur de levererar rätt innehåll till rätt kund i rätt ögonblick – varje gång. Årets vinnare demonstrerade hur både deras webbplats och butikslösningar använde content marketing, marknadsföring i alla kanaler och kontextuell information på ett optimalt sätt. Alla bidrag använde Sitecore xDB och vinnaren, KRM AG (ECCO) visade upp intelligent användning av marketing automation och personaliseringsfunktionalitet. KRM AG (ECCO) kunde visa upp tydliga förbättringar i före- och efter-mätningar och en generellt förbättrad kundupplevelse.

”Vi är imponerade av vad årets Sitecore Experience Awards-vinnare har presterat”, säger Scott Anderson, CMO, Sitecore. ”Innovationsdjupet, tankeledarskapet och det kundinriktade arbetet var det bästa hittills och det ska bli spännande att se hur framtida vinnare kommer att hantera kraften i kontextmarknadsföring.”

Om Experience Awards

Sitecore Experience Awards är en internationell tävling som hålls varje år. Vinnare utses i flera kategorier i varje region. Nomineringslistan bygger på information från partner, kunder, pressen, analytiker och kollegor. De nominerade ombes skicka in en ansökan där de visar hur de använder Sitecore för att skapa fantastiska upplevelser som känns personliga för varje kund och stärker varumärket tvärs över alla kanaler och som levererar verkliga affärsresultat. Vinnarna uppvisar kreativitet när det gäller presentation, integration med omfattande datakällor och applikationer, en förmåga att utbilda, informera och locka till handling, och en inspirerande övergripande användarupplevelse.

Besök www.sitecore.net/Sitecore-experience-awards för att få veta mer om tävlingen och hur du anmäler dig.

Om Sitecore

Sitecore är global ledare inom programvara för upplevelsehantering som möjliggör marknadsföring i kontext. Sitecore ® Experience Platform™ hanterar innehåll, levererar kontextuell information, automatiserar kommunikation och medger personaliserad e-handel i stor skala. Det gör att marknadsförare kan leverera innehåll i realtid i den kontext som kunder interagerar med varumärket i alla kanaler – före, under och efter ett köp. Mer än 4 900 varumärken – däribland American Express, Carnival Cruise Lines, easyJet, och L’Oréal – använder Sitecore för context marketing för att leverera personaliserade upplevelser som skapar kunder för livet.

Mediakontakt
Coast Communications
Oliver Hofmann
oliver.hofmann@coast.se

Sitecore® och Own the Experience® är registrerade varumärken som tillhör Sitecore Corporation A/S i USA och andra länder. Alla övriga varumärkes- och produktnamn tillhör sina respektive ägare. Sitecore förbehåller sig rätten att när som helst ändra produkt- och tjänsteerbjudaden samt specifikationer och priser utan föregående meddelande.

© 2017 Sitecore Corporation A/S.Alla rättigheter förbehålles.